zondag 1 december 2013

Another day at Daytona

FL13-D16 004 Daytona BeachVandaag een nieuwe dag. Geen shopping mall vandaag, geen Black Friday. Vandaag gaan we allemaal richting Daytona. Willy, Henk en Xandrine gaan naar het strand, Daytona Beach. Ik ga nog een keer naar Daytona Speedway, nog een keer kijken bij de auto’s tijdens het Classic Cars Weekend.

FL13-D16 001 BreakfastEerst maakt Willy weer wat bacon en eggs klaar. Met z’n allen smikkelen we van het ontbijt aan de ontbijttafel. Ik heb ook nog wat pulled pork over van gisteren en neem daar ook een deel van. Er is nog genoeg over om morgen ook nog een boterham ermee te beleggen. Verder de gebruikelijke koffie en OJ en de cereals komen ook weer tevoorschijn. Na het ontbijt worden wat foto’s uitgezocht, maar nog niet geplaatst. Omdat de ochtend al vergevorderd is, wordt de laptop ingepakt en maken we ons klaar om weer richting Daytona te verkassen voor de dag.
FL13-D16 003 I4 Near OrlandoHenk, Willy en Xandrine gaan naar Daytona Beach en ik ga nog een keer naar de Classic Car show op Daytonda Speedway. Onderweg is het nog goed druk. Als ik onderweg een aantal keren naar rechts kijk, bij de verschillende malls, dan zie ik dat de Black Friday nog doorgezet is naar een Black Saturday. Men is duidelijk nog niet uitgeshopped. Wij slaan vandaag de malls over en maken er een leuke andere dagbesteding van.
FL13-D16 005 Parking Lot 7 DaytonaAls ik in Daytona aankom, mag ik niet parkeren bij Gate 40. Deze is al vol. Ik moet doorrijden en parkeer de auto op Parking Lot 7, aan de overkant van de straat van de Speedway. Helemaal aan de andere kant van de Speedway, vergeleken bij Gate 40 van vorige keer. Het is iets verder wandelen en ik moet over de weg zien te komen. Ik zet de auto vlakbij de brug over de weg en kan zo makkelijk naar de overkant lopen. Ik ben niet de enige vandaag. Het is een flink stuk drukker dan de vorige keer.
FL13-D16 016 Foose HemisfearEenmaal binnen loop ik langs de verschillende kraampjes, die in de pitboxen zitten. Ik zie er nog weinig leuke dingen om mee te nemen naar Nederland. Ik loop verder en kijk of Chip Foose aanwezig is. Helaas is hij er niet, maar staan er wel twee van zijn creaties opgesteld. Verder zitten er in de Truck alleen verkopers die T-Shirts, petjes en andere Foose spullen verkopen. Ik vind de T-Shirts niet mooi, dus ik sla dat over. Ik kijk nog wat verder op het terrein naar de gigantische rijen met auto’s. Daarna loop ik tussen de standjes door. Op zoek naar leuke herinneringen om mee te slepen naar Nederland.
FL13-D16 029 Xandrine Daytona BeachVeel meer dan een aantal License Plates vind ik niet. De tijd schiet al aardig op en ik besluit richting uitgang te lopen. Ondertussen heb ik een SMS ontvangen van Willy dat ze Daytona Beach gaan verlaten, omdat het toch wat fris wordt met de wind erbij. Xandrine heeft heerlijk in het water en op het strand kunnen spelen, maar nu wordt het toch tijd om de spullen te pakken en te gaan. Als ik richting uitgang loop, zie ik dat er een lange rij met auto’s gevormd wordt, die het terrein gaat verlaten. Ik blijf hier nog een tijd naar kijken en zet flink wat creaties op de foto.
FL13-D16 081 Dancing with BearOnderweg naar buiten neem ik nog wat Kettle Corn en wat Caramel Corn mee. De rest is ondertussen in Daytona in de Marshalls gedoken om op zoek te gaan naar kleren en schoenen. Ik geef door, dat ik hun kant op kom en we ons daar treffen. Het duurt nog wel even, want de rij is nog niet helemaal afgelopen en vanaf daar is het nog een flinke wandeling voordat ik weer bij Parking Lot 7 ben. Vanaf de Parking Lot is het maar een klein stukje naar de Marshalls en zo worden we weer herenigd.
FL13-D16 088 Olive GardenIn de Marshalls slagen we deze keer en lopen met grote zakken vol weer naar buiten. De avond is ondertussen ook ingetreden en we gaan door naar Olive Garden om de maag te vullen. Henk heeft voldoende aan een Ceasar Salad. Willy heeft een Chicken Marsala. Xandrine houdt het bij Spaghetti met Parmesan Cheese en ik neem een Tour of Italy (een stukje lasagne die niet zo heel smaakvol is, wat pasta met Alfredo saus die wel lekker is en een stuk kipfilet die gepaneerd is en heerlijk is). Ik krijg ook nog een house salad, die voldoende is voor ons allemaal. Na onze buikjes gevuld te hebben, krijgen de dames nog een toetje en de heren een espresso. Deze smaakt in ieder geval niet naar Amerikaans koffiewater.

Dan gaan we weer terug naar Clermont. Henk via de I4, de rest via de SR50. We komen ongeveer gelijktijdig in Clermont aan. Xandrine heeft onderweg de luikjes al gesloten en eenmaal in huis, nadat de auto’s uitgepakt zijn en de spullen opgeborgen, sluiten ook wij de luikjes.




























































































































































































































































































Another day at Daytona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten