woensdag 10 december 2014

It"s (not so) Magic Time

IMG_4423Today another shopping day and after a lot of shopping, it’s time to go to a basketball game between the Orlando Magic and the Washington Wizards. Before all that, breakfast first in Celebration. Then the shopping part and after shopping dinner time at Fatboys. And after the game? A short visit to Downtown Disney. Vandaag nog een shopping dag. En na het shoppen is het tijd voor een basketbal wedstrijd tussen de Orlando Magic en de Washington Wizards. Maar voor al dat, eerst ontbijt in Celebration. Dan shoppen en na het shoppen avondeten bij Fatboys. En na de wedstrijd? Een kort bezoekje aan Downtown Disney.



IMG_4289But the day started as usual with getting up in the hotel room and chatting with Willy. Then on my way to get some breakfast. Today I picked a restaurant in Celebration. A small town, once created by Disney. In downtown Celebration is a restaurant called Market Street Cafe. Again I took the Eggs Benedict. They were good, but not as good as Carol’s Place. Celebration however is a great place to visit.


IMG_6297From there I went shopping again. Close to Celebration is Kissimmee and there is a store called Jo-Ann, which like Michaels has a lot of crafting and hobby stuff. I spent some time there looking for things and bought a couple of things which were on the wish list of Willy. From there I went next door, to Marshalls. This is a store like TJ Maxx, which sells clothes, shoes and a lot of other things. This time there were a lot of clothes to choose from and I succeeded in finding a couple of trousers and blouses. After that I also spent a little bit of time at Super Target, but did not buy anything.


IMG_4323It was also time to get something to eat. Debbie advised me to pay a visit to Fatboys BBQ in Kissimmee. Since I was already in the neighbourhood, this was a good opportunity. I ordered a combo which had a bit of everything. Some pork, some chicken, some beef and some ribs. With all this you get 3 sides. I took coleslaw, bbq beans and applesauce. So far this has been the best BBQ I have been eating this vacation. Meat was tender, not over or undercooked and had a great bbq taste. Thanks Debbie, I will keep this on my list for future reference.


IMG_4344From there it was time to go to the Amway Center for the basketball game. Unfortunately there was a lot of traffic. By the time I arrived at the Amway the game had already started. After the first half it looked as if it could go either way. Both teams were playing focussed. At the end of the last quarter with 0.8 seconds to go the score was 89-89. The Wizards got a last shot and scored on the buzzer. After review the Wizards won.


After the game I paid a short visit to Downtown Disney. There is not much to talk about, they are very busy restructuring the whole place.



IMG_4294Maar de dag start zoals gebruikelijk met wakker worden in het hotel en chatten met Willy. Dan op weg om wat te ontbijten. Vandaag heb ik gekozen voor een restaurant in Celebration. Een kleine stad, ooit gecreëerd door Disney. In downtown Celebration zit een restaurant was Market Street Cafe heet. Ik heb weer gekozen voor Eggs Benedict. Ze waren goed, maar niet zo goed als die van Carol’s Place. Celebration is echter wel een leuke plaats om te bezoeken.


IMG_4316Van daaruit ben ik weer gaan shoppen. Dichtbij Celebration zit Kissimmee en daar hebben ze een winkel die Jo-Ann heet, die net als Michaels een hoop crafting en hobby spullen verkoopt. Ik heb er wat tijd doorgebracht en dingen gekocht die op het wensenlijstje van Willy stonden. Van daaruit ben ik naar de buren gegaan, naar Marshalls. Dit is een winkel zoals TJ Maxx, waar ze kleren, schoenen en een heleboel andere dingen verkopen. Dee keer waren er een hoop kleren om uit te kiezen en ik ik vind er uiteindelijk een paar broeken en bloezen. Daarna breng ik nog even wat tijd door in Super Target, maar koop er niets.


IMG_4329Het was ook al tijd om wat te gaan eten. Debbie had mij aangeraden een keer naar Fatboys BBQ te gaan in Kissimmee. Aangezien ik toch al in de buurt was, was dit een goede mogelijkheid. Ik bestelde een combo waar van alles wat in zat. Wat varken, wat kip, wat rund en wat ribben. Hierbij krijg je 3 bijgerechten. Ik koos voor koolsla, bbq bonen en appelmoes. Dit was tot nu toe de beste bbq die ik deze vakantie gegeten heb. Alles was goed. niet rauw of te lang gegaard en was goed op bbq smaak. Dank aan Debbie. Deze hou ik op het lijstje voor in de toekomst.


IMG_4393Dan is het tijd om naar de Amway Center te gaan voor de basketbal wedstrijd. Helaas was het erg druk op de weg. Tegen de tijd dat ik bij het stadion aankwam was de wedstrijd al begonnen. Tegen halverwege de wedstrijd leek het erop alsof het alle kanten op kon gaan. Beide teams waren evengoed en speelden geconcentreerd. Aan het eind van het vierde kwart met nog 0.8 seconden te gaan stond het 89-89. De Wizards hadden het laatste schot en scoorden tijdens de buzzer. Nadat de scheidsrechters de beelden herzien hadden wonnen de Wizards.


Na de wedstrijd ben ik nog even langs Downtown Disney geweest. Er valt niet veel over te vertellen. Ze zijn druk bezig alles opnieuw in te richten.



It"s (not so) Magic Time

Geen opmerkingen:

Een reactie posten