woensdag 17 december 2014

To Miami through the Everglades

DSC_4419Today I am heading back to Miami straight through the Everglades for the last days of my vacation. This evening I will be at the American Airlines Arena for a basketball game between the Miami Heat and the Utah Jazz. Vandaag ga ik terug naar Miami, recht door de Everglades. Vanavond ben ik in de American Airlines Arena voor een basketbal wedstrijd tussen de Miami Heat en de Utah Jazz.



But before I go on my way, I eat breakfast at the hotel. Breakfast is sober, but enough to choose from. I take scrambled eggs with toast and a cinnamon roll. With that some coffee and orange juice. For on the road I take a banana. After breakfast I hit the road. It is going to be a long journey.


IMG_5003I start in Bonita Springs and I do not take the 75, but take a part of the 41 and then the 29 (and then the 41 again with some side roads). During my drive I stop at the Everglades Welcome Center to pick up some information on the parks and scenic roads. I then drive to the smallest post office in the United States. It is a very small building, not larger than 2 by 2 meters.


DSC_4376From there I take a small part of the 41 before going to the Turner River Road. I have not even been on the Turner River Road for long before I see the first alligators. Along the way I do see dozens of them laying in the sun. Some are very close, some are on the other side of the river. I do not follow the Turner River Road to the end, as this would set me back too far. Instead I follow the Wagon Wheel Road and follow that road for a while until it flows over into the Birdon Road. From there I get back onto the US41.


IMG_5007I keep following the US41 up until Monroe Station. From there I take the Loop Road. On this road, which has been renovated in the last years, I also get to see a couple of alligators. Not too many, but I also get to see the anninga bird and the blue heron. But I like the trees and the reflections in the water the most during this long side road. The Loop Road eventually ends up at the US41 again.


IMG_5012From there I follow my route to Miami. In Miami the traffic is killing. All roads look crowded and I arrive late at my hotel. I check in, go to the 22nd floor and leave my luggage behind in my room and I quickly walk to the American Airlines Arena for the basketball game between the Miami Heat and the Utah Jazz. I arrive in time and do also get to pick up some dinner at one of the stands. I take a brisket cheese steak. This is actually a sub with brisket, onion, mushroom, provolone cheese and some bbq sauce. It was OK, but not excellent.


IMG_5038The game starts off good for the Utah Jazz. They quickly take a lot of points and although the Miami Heat try their best, they are unable to get close to the Utah score and at the end the Utah Jazz win 87 to 105. From the Arena I walk back to my hotel for the last 2 nights in Miami, the Intercontinental. If you have ever been to Miami near the American Airlines Arena, it’s the hotel with the dancing women as a display.


By the time I’m back in my room it’s late and I try to pick some pictures of today’s trip, write this blog and head to bed.


IMG_5001Maar voordat ik op weg ga, eet ik ontbijt in het hotel. Het ontbijt is sober, maar er is genoeg te kiezen. Ik eet wat scrambled eggs met toast en een cinnamon rol. Daarbij wat koffie en jus d’orange. Voor onderweg neem ik een banaan. Na het ontbijt ga ik de weg op. Het gaat een lange rit worden.


IDSC_4371k begin in Bonita Springs en ik neem niet de 75, maar neem een stuk van de 41 en dan de 29 (en dan de 41 weer met wat zijwegen). Gedurende mijn rit stop ik bij het Everglades welkom center om wat informatie op te halen over de parken en de toeristische wegen. Ik rijd dan naar het kleinste postkantoor van de Verenigde Staten. Het is een klein gebouwtje, niet groter dan 2 bij 2 meter.


DSC_4430Van daaruit neem ik een klein stukje van de 41, voordat ik Turner River Road oprij. Ik ben nog niet ver op Turner River Road, voordat ik de eerste alligator tegenkom. Onderweg kom ik tientallen tegen, die liggen te zonnen. Sommige zijn erg dichtbij, anderen liggen aan de andere kant van de rivier. Ik volg de Turner River Road niet tot het eind, want dat zou mij te ver terug brengen. In plaats daarvan ga ik over op de Wagon Wheel Road en volg die totdat die over gaat in de Birdon Road. Deze brengt mij weer terug op de US41.


DSC_4561Ik blijf de US41 volgen tot aan Monroe Station. Van daaruit neem ik de Loop Road. Op deze weg, welke de afgelopen jaren flink gerenoveerd is, kom ik weer enkele alligators tegen. Niet te veel, maar ik krijg ook de anninga vogel en de blue heron te zien. Ik vind de bomen en de weerspiegelingen in het water het mooist op deze lange zijweg. De Loop Road komt uiteindelijk weer uit op de US41.


IMG_5057Hiervandaan vervolg ik mijn weg naar Miami. In Miami is het verkeer moordend. Alle wegen lijken vol en ik kom laat aan bij het hotel. Ik check in, ga naar de 21e verdieping, laat mijn bagage achter in mijn hotelkamer en loop snel naar de American Airlines Arena voor de basketbal wedstrijd tussen de Miami Heat en de Utah Jazz. Ik ben op tijd en kan ook nog wat te eten halen bij een van de standjes. Ik kies voor een brisket cheese steak. Dit is eigenlijk een broodje met brisket, ui, champignons, provolone kaas en wat bbq saus. Het was OK, maar niet uitmuntend.


IMG_5151De wedstrijd begint goed voor de Utah Jazz. Ze pakken vlot een aantal punten en ook al doet de Miami Heat haar best, het lukt ze niet om dichtbij de score van de Utah Jazz te komen en aan het eind winnen de Utah Jazz met 87 tegen 105. Vanuit de Arena loop ik terug naar mijn hotel voor de laatste 2 nachten in Miami, het Intercontinental hotel. Als je ooit in Miami geweest bent in de buurt van de American Airlines Arena, het is het hotel met de dansende vrouwen op de gevel.


Tegen de tijd dat ik terug ben in mijn kamer is het laat en ik probeer nog wat foto’s van vandaag uit te zoeken, dit blog te schrijven en naar bed te gaan.



To Miami through the Everglades

Geen opmerkingen:

Een reactie posten