zaterdag 6 december 2014

On my way to Miami

IMG_3956Let me first start by stating, that I will post this in Dutch and English in the same post. First in English and the Dutch translation below. Laat ik eerst beginnen te vermelden dat ik de posts in het Engels en Nederlands zal plaatsen in hetzelfde bericht. Eerst in het Engels en de Nederlandse vertaling eronder.


Today the trip has begun. It started yesterday with a small trip to Belgium where we stayed at a hotel nearby the airport. We stayed at the Ibis Budget hotel about 10 minutes from the airport. A decent, clean and modern hotel. After we spent the night, we went to the airport. I first checked in the luggage and then we went for a breakfast bite. After that it was time to say goodbye to my loved ones. From this point on, I am on my way alone and my dear girls have to live without me for the next two weeks.



IMG_3930The flight took off a bit late. Before boarding a couple of passengers were requested to come forward for an additional security check. Due to this we took off a bit later than planned. The flight itself went smooth. No major turbulences. We all got an iPad with movies and some series and games on it as this plane does not have built in screens in the headrest. The food was excellent for aircraft food. We had champagne, salad with couscous and wasabi mayonnaise, beef with green cabbage and mashed potato as main course and for dessert pear with lemon creme, hazelnut and white chocolate.


A while later during the trip we got another meal which consisted of sour cream with apple, cinnamon and almonds. With that a pancake with grapes, pineapple and some cookies.


IMG_3980At around 4:20 PM we landed at Miami airport. After a long walk we had to self service ourselves before heading to customs. From there we were directed to picking up our luggage and then leave customs and walk towards the Miami Mover in order to pick up the rental car. At around 6 PM I arrived at the car. It was already dark outside and I started driving towards my dinner spot for today, Shorty’s.


IMG_3982At Shorty’s I took the combo of brisket and white chicken. Taste was good, but to my taste both were a bit overcooked. The restaurant was crowded and people were standing in line before they could enter as all seats were taken. A very good place to eat. After that I continued my journey toward the hotel, the Best Western in Hallandale. I’m quickly finishing this post off before heading to bed. Tomorrow I will be going to the Dolphins Stadium for an American Football match after which I will drive to Titusville. A long day ahead.


IMG_3913Vandaag is de reis begonnen. Het begon gisteren met een korte trip naar België waar we verbleven in een hotel vlakbij het vliegveld. We sliepen in het Ibis Budget hotel ongeveer 10 minuten van het vliegveld. Een prima schoon modern hotel. Nadat we daar de nacht verbracht hadden gingen we naar het vliegveld. Ik heb eerst de bagage ingecheckt en daarna zijn we op zoek gegaan naar wat ontbijt. Na het ontbijt was het tijd om afscheid te nemen van mijn schatten. Vanaf dit moment ben ik op weg in mijn eentje en moeten mijn twee lieve meiden het zonder mij doen de aankomende twee weken.


IMG_3933De vlucht vertrok iets later. Voordat we mochten boarden werden een aantal passagiers naar voren geroepen voor een aanvullende security check. Hierdoor vertrokken we later dan gepland. De vlucht zelf verliep vlekkeloos. We kregen een iPad met films, series en spellen erop aangezien het vliegtuig geen schermen in de hoofdsteunen heeft. Het eten was voor vliegtuigvoedsel prima. We kregen champagne, salade met couscous en wasabi mayonaise, vlees met groene kool en aardappelpuree als hoofdgerecht en als toetje peer met citroen creme, hazelnoot en witte chocola.


Een tijd later tijdens de vlucht kregen we nog een maal die bestond uit zure room met appel, kaneel en amandelen. Daarbij pannenkoek met druif en ananas en wat koekjes.


IMG_3965Rond 16:20 zijn we geland op Miami Airport. Na een lange wandeling moesten we onzelf “registreren” voordat we door de douane gingen en door naar de bagageband en vervolgens de douane en we uiteindelijk met de Miami Mover naar de huurauto konden gaan. Rond 18:00 uur ben ik bij de auto aangekomen. Het was ondertussen al donker buiten en ik ben op weg gegaan naar mijn eerste dinner plek, Shorty’s.


IMG_3976Bij Shorty’s heb ik een combo genomen van brisket en wit kippenvlees. Het eten was goed, maar naar mijn mening een beetje te lang gegaard. Het restaurant was vol en mensen moesten buiten in de rij wachten voordat ze een plaats konden bemachtigen. Een prima plek om te eten. Na het eten vervolgde ik mijn reis richting het hotel, Best Western in Hallandale. Ik maak nog snel dit bericht af, voordat ik ga slapen. Moren ga ik naar het Dolphins Stadion voor een Amerikaanse Football (rugby) wedstrijd om vervolgens door te rijden naar Titusville. Een lange dag te gaan.


 



On my way to Miami

Geen opmerkingen:

Een reactie posten