vrijdag 12 december 2014

Road trip to Perry

DSC_3860Today not much to talk about. After waking up in Jacksonville, it is time to go on a long road trip to Perry. A long drive, as I chose not to follow the highway. Instead, I took a more scenic route. Vandaag niet veel om over te vertellen. Nadat ik wakker geworden ben in Jacksonville, is het tijd om een lange rit te maken naar Perry. Een lange rit, omdat ik ervoor gekozen heb niet de snelweg te volgen, maar een meer toeristische route te nemen.



As I said, I woke up in Jacksonville. Haven’t seen much of Jacksonville though. Yesterday I saw the Budweiser brewery, and today I will be going to Perry, which is a 3,5 Hour drive from Jacksonville. Before going on the road trip I looked for a place to eat some breakfast and found Maple Street Biscuit Company on San Marco Boulevard.


IMG_4458This is a short ride from the hotel to the eatery. When I arrived at the desired location, it was pretty hard to find an empty parking place. This is a nice street, with a few shops and a few restaurants. I entered the restaurant and got to order my breakfast. Since I have never been to this place before, I was wondering what would be a good item on the menu.


I was advised to go for the Five and Dime. A Five and Dime is a biscuit with a crispy chicken breast, pecan wood smoked bacon, cheddar cheese, sausage gravy and a fried egg. It looks and sounds crazy and not too tasty, but trust me, it was delicious. When ordering they also ask you what your best gift ever was. You have to remember your answer, as they will call that as soon as your order is ready for pick-up.


DSC_3916After having eaten the perfect breakfast, with a large cup of coffee, I hit the road. The next couple of hours I spent on the road to Perry Florida. Yes there are multiple Perry towns/cities in the USA. The road trip goes from east to west across Florida and late in the afternoon I arrived at the hotel in Perry, where I will stay for two nights.


I checked in at the hotel, unpacked some things and had contact with home for a while. Then I went to the BBQ contest area, where it was cold and dark. I walked around the area a bit. The teams are scattered around the park and there is a one man band playing. I talked a bit and walked some more and after that I decided to come back tomorrow, the big contest day, and for now go eat some dinner.


IMG_4516Dinner time for today is at Goodman’s close to the contest area. The place is packed when I arrive. I have to wait a few minutes, before I can claim a seat. This is a very popular place. I ordered a combo of pork, chicken, beef and ribs, so I can taste a bit of everything. Prices are low and my meal with drink came to a total of less that $14. The meat was tender and very tasty. A very good restaurant.


After my dinner, I went back to the hotel. Finished off some administration and call it a night. Hopefully I will be able to see and taste some great competition style FBA BBQ at the contest area.


DSC_3842Zoals ik zei, ben ik opgestaan in Jacksonville. Ik heb niet veel van Jacksonville gezien. Gisteren ben ik naar de Budweiser brouwerij geweest en vandaag ga ik naar Perry, wat ongeveer 3,5 uur rijden is vanaf Jacksonville. Voordat ik de weg op ga, heb ik gekeken naar een plek om te ontbijten en heb Maple Street Biscuit Company aan de San Marco Boulevard gevonden.


Dit is een korte rit vanaf het hotel naar het restaurant. Als ik aankom bij de gewenste locatie duurt het nog even voordat ik een parkeerplek kan vinden. Het is er druk. Het is een leuke straat met een paar winkeltjes en een paar restaurants. I ga het restaurant binnen en mag mijn ontbijt bestellen. Aangezien ik nog nooit bij deze plek geweest ben, vraag ik mij af wat lekker is van het menu om te bestellen.


IMG_4453Er wordt mij aangeraden de Five and Dime te bestellen. Een Five and Dime is een biscuit met krokant kipfilet, pecan gerookte bacon, cheddar kaas, worst jus en een gebakken ei. Het ziet en klinkt vreemd en niet al te lekker, maar geloof me, het was heerlijk. Bij het bestellen word er gevraagd wat je meest favoriete kado ooit is geweest. Dot moet je goed onthouden, want dit roepen ze als je bestelling gereed is om op te halen.


DSC_3883Na het perfecte ontbijt, met een grote kop koffie, ga ik de weg op. De volgende uren spendeer ik op de weg, naar Perry Florida. Ja er zijn meerde Perry dorpen/steden in de VS. De trip gaat van oost naar west door Florida en laat in de middag kom ik aan bij het hotel in Perry, waar ik twee nachten verblijf.


Ik ben ingechecked in het hotel, heb wat spullen uitgepakt en heb een tijdje contact gehad met thuis. Daarna ben ik naar de BBQ wedstrijdplek geweest, waar het koud en donker was. Ik loop er een tijdje rond. De teams zijn verspreid over het terrein en er is een eenmansband aan het spelen. Ik heb wat gesproken en rondgelopen en heb besloten morgen terug te komen, tijdens de wedstrijddag, en nu op zoek te gaan naar wat eten.


IMG_4519Avondeten vandaag is bij Goodman’s dichtbij de wedstrijdplek. Het restaurant is afgeladen vol als ik aankom. Ik moet een paar minuten wachten voordat ik een stoel kan eisen. Dit is een erg populaire plek. I bestel een combo van varken, kip, rund en ribs, zodat ik een beetje van alles kan proeven. De prijzen zijn laag en mijn eten met drinken kosten nog geen $14. Het vlees was erg mals en smakelijk. Een erg goed restaurant.


Na mijn avondeten, ben ik naar het hotel gegaan. Ik heb nog wat administratie afgemaakt. Hopelijk kan ik morgen wat goede wedstrijd FBA bbq zien en proeven.



Road trip to Perry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten