dinsdag 16 december 2014

Southbound

DSC_4301Today I am heading south. I am leaving Orlando behind me, go through Clermont, Lakeland and Winter Haven and will end up in Bonita Springs for the night, before crossing the Everglades from west to east to Miami for the final days of my vacation. Vandaag ga ik naar het zuiden. Ik laat Orlando achter mij en ga door Clermont, Lakeland en Winter Haven en eindig in Bonita Springs voor de nacht, voordat ik de Everglades doorkruis van west naar oost naar Miami voor de laatste dagen van mijn vakantie.



DSC_4227I got up as usual in my hotel room. I repacked all my things yesterday to see if it would all fit in my suitcases and would stay withing the airline limits. So far so good, even with my purchases planned today I will remain within the limits. I check out at the hotel and walk to my rental car which will take me to Clermont for breakfast today.


DSC_4260Around 11 AM I arrive at the Citrus tower in Clermont again, this time for my breakfast at Uncle Kenny’s. Today I have the pleasure to meet Kenny and he shows me his renovated room, where he has displayed a couple of smokers. In here he will hold cooking classes and he will sell off smokers as well. He also has displayed many of his trophies he has won over the years. I also see the he has s nice display with not only his sauces and rubs, but also of fierce competitor bbq teams, like Hot Wachula’s and others. We talked a bit about the contests before my breakfast is served.


Today I have the pulled pork egg rolls for breakfast. These are delicious and you can live all day on a pair of these egg rolls. They are filled with pulled pork and cole slaw and are absolutely delicious. During my breakfast we talk a bit more about FBA and KCBS contests. I finish off my breakfast and get a refill on my sweet tea and am back on the road.


IMG_4980Next stop on my travel today is Lakeland. In Lakeland I will pay a short visit to Whiskey Bent. A store where you can buy smokers and cookers, accessoires and also sauces and rubs. I do not need anything, but end up buying a t-shirt and some 3eyz rub. This rub is marvellous on ribs. I briefly talk to the seller and pay for my things and off I go again.


On to the next stop, not too far from Lakeland, Winter Haven. I only have to pick up a bit of sauce there. Rub Bagby of Swamp Boys made his own sauce and Mac’s is selling it in the store. You can also find Byron Chism’s Butt Rub in the store as well as Everglades seasoning. Besides that the store is filled with meat, good meat, good prices. A genuine good meat and produce store run by locals.


DSC_4288I pick up two large pints of Original sauce and move on southbound to Bonita Springs. It’s a long drive south. I skipped the highway and took other roads to reach my destination. Before going to the hotel, I first go to the beach to watch the sun set. It takes just a couple of minutes to see the sun disappear in the distance. After the sun has set, I drive to the Holiday Inn Express and check in.


I take my luggage to my room and leave for dinner. Tonight no bbq as there are not many bbq restaurants in this area, and the one I found already closed, so today I visit a local restaurant called Daniela’s. Today something completely different. I take a gulasy soup as starter and take stuffed pepper as main dish. After I have finished both, I am full and have no room left for dessert. Both dishes were very good. They do both taste more european than american.


After that I head back to the hotel and go finish up for the day. Tomorrow another long day on the road.


DSC_4236Ik sta op zoals gebruikelijk in mijn hotel kamer. Ik heb gisteren alles herpakt in de koffers om te zoen of alles zou passen en binnen de limieten van de vliegtuigmaatschappij zou blijven. Zelfs met de aankopen die ik vandaag gepland heb, blijf ik binnen de limieten. Ik check uit in het hotel en loop naar mijn huurauto die mij naar Clermont zal brengen voor mijn ontbijt.


Rond 11:00 uur arriveer ik bij de Citrus tower in Clermont, deze keer voor mijn ontbijt bij Uncle Kenny’s. Vandaag heb ik het genoegen Kenny te ontmoeten en hij laat mij zijn gerenoveerde kamer zien, waar hij een aantal smokers heeft opgesteld. Hier zal hij kook lessen geven en smokers verkopen. Hij heeft er ook een flink aantal trofeeën tentoongesteld die hij in de loop der jaren gewonnen heeft. Ik zie dat hij ook een display heeft met niet alleen zijn sauzen en rubs, maar ook die van andere sterke bbq teams, waaronder Hot Wachula’s. We praten wat over de wedstrijden voordat mijn ontbijt wordt opgediend.


IMG_4973Vandaag heb ik pulled pork loempia’s als ontbijt. Deze zijn heerlijk en je kunt er de hele dag op leven op deze loempia’s. Ze zijn gevuld met pulled pork en coleslaw en zijn absoluut heerlijk. Tijdens mijn ontbijt praten we nog wat meer over de FBA en KCBS wedstrijden. Ik eet mijn ontbijt op en krijg nog een refill van mijn ice tea en ik ga de weg weer op.


Volgende stop op mijn reis is Lakeland. In Lakeland breng ik een kort bezoek aan Whiskey Bent. Een winkel waar je smokers en grills en accessoires kunt kopen en ook sauzen en rubs. Ik heb eigenlijk niets nodig, maar koop een t-shirt en wat 3eyz rubs. Deze rub is heerlijk op ribben. Ik praat nog kort met de verkoper en betaal mijn spullen en ga weer door.


IMG_4982Op naar de volgende stop, niet ver van Lakeland, Winter Haven. Ik hoef hier alleen wat saus op te halen. Rub Bagby van Swamp Boys maakt zijn eigen saus en die wordt hier verkocht. Je kunt hier ook Byron Chism’s Butt Rub kopen en ook Everglades seasoning. Naast dat is de winkel gevuld met vlees, goed vlees, goede prijzen. Een echt goede vlees en groente winkel, gerund door lokale mensen.


DSC_4304Ik haal twee grote potten saus en ga zuidwaarts naar Bonita Springs. Een lange rit. Ik vermijd de snelweg en neem andere wegen om mijn doel te bereiken. Voordat ik naar het hotel ga, ga ik eerst naar het strand om de zonsondergang te zien. Het duurt maar een paar minuten voordat om de zon onder te zien gaan in de verte. Als de zon onder is gegaan, ga ik naar Holiday Inn Express en check in.


IMG_4992Ik breng mijn bagage naar mijn kamer en vertrek voor avondeten. Vandaag geen bbq, omdat er niet veel bbq restaurants in de omgeving zijn en degene die ik gevonden had al gesloten is. Vandaag ga ik naar een lokaal restaurant, Daniela’s genaamd. Vandaag iets geheel anders. Ik neem een gulasy soep en een gevulde paprika. Nadat ik beide heb opgegeten is er geen ruimte meer voor een toetje. Beide gerechten waren erg goed. Ze smaken meer europees dan amerikaans.


Daarna ben ik weer terug gegaan naar het hotel om de dag af te sluiten. Morgen wederom een lange dag op de weg.



Southbound

Geen opmerkingen:

Een reactie posten